reklama

Svet podľa Sone

Opýtala som sa dnes Marka, prečo sú chlapi takí, akí sú. Samozrejme, povedal - genetika. Ale aké sú vlastne ľudské hodnoty "muža milióna", toho "jedného za všetkých"? Načo myslí? Čo vlastne od života chce a čo ho robí šťastným?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Prečo sa v tom pitvem a prečo ma to vôbec zaujíma?

Pretože sa asi viacerí zhodneme, že na väčšine postov, ktoré dnes riadia svet, sú muži. Je to skrátka svet podľa chlapa. Preto ma zaujíma, na čo vlastne myslia, keď vytvárajú pravidlá riadenia spoločnosti, celú tú spleť vlákien? Ako to celé dávajú dokopy a na základe čoho?

Zdá sa mi, že ľudia v poslednom čase akosi strácajú úctu ku svojej základnej úlohe - prežitiu. A nemyslím to prvoplánové prežitie - ostať nažive. To čo myslím ja, je prežitie s veľkým P. Lebo Prežiť, to je čosi ako vedieť hrať dobrý šach. Zabezpečiť sa po čo najviac stránkach a na niekoľko ťahov dopredu. A to vo večných pretekoch s inými druhmi. Prežiť znamená starať sa o seba fyzicky i duševne a brať to ako povinnosť. A obohatiť dušu aj starostlivosťou o druhých. Človek sám o sebe predsa neprežije.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zmenilo by sa teda niečo, ak by švihom prútika začali svetu vládnuť ženy? Rozmýšľala som nad tým a uvedomila som si, že netuším. Ak by však všetky tie ženy boli môj klon, potom by nastalo asi toto:

Rozpadli by sa všetky teroristické skupiny - ja ako šéf by som ich rozpustila a išla by som radšej poriadne makať na zveľaďovaní svojej krajiny.

Úlohe prežiť by som podriadila aj všetky svoje ďalšie rozhodnutia - menej peňazí do armády s cieľom úplne ju zrušiť - keďže všade by som bola vlastne ja, pokojne by som si to mohla dovoliť, ja nemám prečo ukazovať veľkosť svojej bazuky. Ďalej viac peňazí na vedu, výskum vesmíru, medicínu, školstvo, ochranu prírody... a všetko čo obohacuje ľudskú dušu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A zvýšila by som materskú. Aspoň dvakrát. Nie len preto, lebo matky sa narobia ako kone, ale aj preto, lebo sa vlastne starajú o tú najdôležitejšiu vec - prežitie ľudstva. Po splodení a porodení potomka je najdôležitejšie, aby sa mal kto o neho postarať. Inak zahynie. Či je to matka ľudská alebo zvieracia. Samozrejme, veľakrát túto základnú starostlivosť preberá na svoje plecia otec. A preto by som zaviedla aj "otcovskú". Dovolenku aj výplatu. Pretože muži si toto uznanie zaslúžia. Malo by sa o otcoch - dobrých aj zlých - hovoriť viac - možno by nastavenie určitej latky dodalo iným mužom inšpiráciu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V mojom svete by som chcela, aby sa ľudia posudzovali objektívne, ako ľudská bytosť, bez ohľadu na pohlavie. V mojom svete by deti boli bohatstvo, najväčší poklad, o ktorý sa treba starať a chrániť ho. Žiadne poškodzovanie zvrátenými hodnotami a týraním - psychickým, či fyzickým. Žiadne demagógie, či natláčanie cudzieho názoru. Vzdelanie, rozvoj duševných schopností, úcta k životu, láska, uznanie. Disciplína a zodpovednosť. Morálka. Také by boli moje deti! Pretože čo zasadíš, to ti aj vyrastie. Môžeš to trocha okresať, ale stále to bude v podstate to isté.

Práve pre toto všetko by som chcela vedieť, ako rozmýšľajú dnešní mocipáni. Čo je vlastne na vrchole ich rebríčka hodnôt, kam sa usilujú dokráčať a akou cestou tam chcú ísť? Sú všetci muži rovnakí a sú vôbec hodnoty vecou pohlavia? U mňa je to vecou osobnej morálky. Ak by som bola chlap (môj muž hovorí, že keby som pila pivo a pozerávala futbal, tak aj som), nič by to na veci nezmenilo. Udržiavam si vo vnútri malú predstavu svojho vlastného sveta, pretože nádej je tu na to, aby sme prežili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Myslím, že takémuto svetu sa vraví utópia. Ale ja tomu hovorím Svet podľa Sone. To som ja, človek milión.

PS: Samozrejme, že v článku sú narážky na mužsko-ženské rozdiely. Zapáram, pretože chcem vedieť. Nezaujímajú ma urážky, zaujímajú ma odpovede.

Tak a teraz sa na mňa vrhnite ;).

Soňa Cummings

Soňa Cummings

Bloger 
  • Počet článkov:  42
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Astronóm amatér, opatrný spisovateľ, pozorovateľ ľudských charakterov a egocentrik. A neustále sa čudujem ako Pratchettov Smrť: Čo len tí ľudia nevymyslia? Zoznam autorových rubrík:  Bože, vyzerám strašne!EpiFotomániaTaké ľudskéMňamkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu