reklama

Špenátová štrúdľa / taštičky

Za tento recept ďakujem mojej tete. Ja som upravila jej verziu podľa delenej stravy a vzniklo toto.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Potrebujeme:

- mrazený špenát bez smotany / mlieka

- lístkové cesto

- cibuľku

- žĺtok na potretie (v rámci delenej stravy je totiž neutrálny, zatiaľ čo bielok patrí do skupiny bielkovín)

- cesnak, koreniny (každý podľa toho, čo mu ešte v špenáte chutí)

Obrázok blogu

Balík cesta obsahoval dve takéto rolky zabalené v mastnom papieri. Veľmi praktické, hlavne pre mňa, keďže varím len úchytkom.

Obrázok blogu

Teraz je tu niekoľko možností - alebo vytvoríte iba štrúdľu, alebo iba taštičky, alebo oboje naraz, ako ja.

(varím pre 1,5 osoby, takže sa prosím nečudujte množstvu)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Špenát trocha ohrejeme, aby sa roztopil. Tu nastáva príležitosť pre každého pridať do špenátu, čo má rád. Ja som nepridávala nič, pretože to bol polotovar a nechcela som ho prekoreniť.

Obrázok blogu

Naplníme cesto...

Obrázok blogu

...a zatvoríme taštičky a ušúľame štrúdľu. Pri šúľaní je dobré využiť oný papier (gúľať pomocou neho cesto dopredu). Okraj cesta som potrela žĺtkom, aby sa zlepil.

Obrázok blogu

Vložíme do pekáča (opäť si môžeme pomôcť papierom pri prenášaní)...

Obrázok blogu

...a šup do trúby! Ja som to tam šupla na 200 stupňov - 30 minút.

Vyšlo mi toto:

Obrázok blogu

Opražíme si cibuľku...

Obrázok blogu

...ozdobíme...

Obrázok blogu

...a môžeme servírovať.

Obrázok blogu

Dobrú chuť!

veľmi dôležité PS: pôvodná verzia receptu obsahovala v náplni aj slaninku. Samozrejme, že si ju tam môžete pridať a vytvoriť tak potrebný "říz". Ja momentálne musím recepty prispôsobovať delenej strave, ale vy nemusíte.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dozjedenia!

Soňa Cummings

Soňa Cummings

Bloger 
  • Počet článkov:  42
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Astronóm amatér, opatrný spisovateľ, pozorovateľ ľudských charakterov a egocentrik. A neustále sa čudujem ako Pratchettov Smrť: Čo len tí ľudia nevymyslia? Zoznam autorových rubrík:  Bože, vyzerám strašne!EpiFotomániaTaké ľudskéMňamkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu